Наша сучасна культура привела нас до неймовірної розсіяності та хаотичного стилю життя. Ми робимо багато справ одночасно: читаємо, слухаємо, розмовляємо, їмо і п'ємо. Ми споживачі з відкритим ротом, готові споживати усе - картини, напої, знання. У нас відсутня концентрація та зосередженість, нам важко побути на одинці із самим собою. Для більшості людей нереально сидіти спокійно, не розмовляючи, не читаючи, не споживаючи їжу. Вони стають знервовані та дратівливі, вони повинні щось робити своїм ротом, очима чи руками.
Сучасний капіталізм потребує людей-мас, які мають спільні смаки та інтереси, які хочуть споживати все більше і більше, чиї смаки стандартизовані і можуть бути легко змінені авторитетами і тенденціями.
Сучасна людина відчужена від себе, від своїх ближніх, від природи. Вона перетворена в товар, свої життєві сили вона сприймає, як інвестицію, яка мусить принести максимальний прибуток на ринку. Сучасний індивід намагається подолати несвідомий відчай, несвідоме нещастя за допомогою шаблону розваг, пасивного споживання звуків та видовищ, які пропонуються розважальною індустрією, задовольнити себе покупками нових речей. Сучасна людина близька до образу Хакслі описаного в його "Прекрасному новому світі": "Вдосталь нагодований, добре одягнений, сексуально задоволений, але не має власного "Я", не має жодних, окрім поверхневих, контактів із ближніми, керований гаслом "Ніколи не відкладай на завтра розваги, які можеш отримати сьогодні". Молокососи, які вічно щось чекають, вічно на щось надіються, і вічно розчаровані."
Коментарі
Дописати коментар
Дякую за коментар!